Är jag sen?

Jag är inte så gammal (13) men alla andra har fått bröst utom jag. Mina är så små och jag mår dåligt över det. Vet du hur jag kan göra för att må bättre?

Svar: Hej!

Först vill jag bara säga som alla andra: Alla bröst växer olika fort och i olika åldrar. Jag vet hur du har det för mina växte inte heller så snabbt. Men om du kollar runt, är verkligen allas bröst större? Och om så vore, spelar det någon roll? Det är bara en kroppsdel. Jag förstår att killarna tycker det är roligt i den åldern du är i nu, men jag kan lova dig att det finns lika många killar i vuxen ålder som gillar mindre bröst som stora. Och du är, som du skriver, inte så gammal ännu, det kommer, dom kommer växa till sig till en bra storlek.

Men försök att inte fokusera på det du inte tycker om utan på det du gillar. Jag tittade in i din blogg och du har verkligen väldigt fina ögon och hade jag haft ditt hår alla dagar jag vaknade upp 13 år gammal och med något som såg ut som en halmhatt som gått genom en tvättmaskin på huvudet, hade jag varit överlycklig.

Jag slår vad om att tjejer är avundsjuka på saker du har också. Dina bröst kommer växa med åren och undertiden, försök lägga fokus på allt du har som du gillar istället så kommer bröstproblemet kännas lite mindre. Störst behöver inte vara bäst.

Ta hand om dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0