Han förbjuder mig

Hej Charlie.
Jag skriver till dig för att du verkar förstå! Jag kan nämligen inte prata med mina vänner om detta.
Min pojkvän förbjuder mig för att göra saker jag verkligen tycker om. så som träffa mina vänner utan honom eller över huvudtaget. Jag får inte gå ut på krogen utan att han blir arg och kommer jag hem senae än jag sagt blir det ett jäkla liv. Jag tycker ju om honom men är det verkligen rimligt att han ställer sådana krav på mig?

Svar: Hej kära du!

Först vill jag bara säga NEJ! I ett föhållande gäller det att ge och ta, av det du skriver är det bara du som ger och han som tar. Det är inte så det fungerar.  Du måste sätta dig ner och prata med din pojkvän om detta och göra klart för honom att detta inte funkar och försöka förstå varför han har ett sådant behov av att sätta regler. Av texten att dömma har han ett väldigt kontrollbehov över dig. Min spontana tanke är att du får väga det hela som i en vågskål. Väger din pojkvän mer än dina vänner och ditt sociala liv? Om inte och han inte är villig att ändra sig så kanske du skall fundera på om detta verkligen är ett förhållande du vill satsa på. Det kan leda till att du varken har vänner eller något socialt liv kvar tillslut och att han styr och ställer precis hur som hellst.

Du måste må bra av förhållandet annars fyller det inte någon ba funktion i ditt liv. Du måste tala om vad som är fel så han har chansen att ändra sig som sagt, gör han inte det skulle jag fundera på att lämna förhållandet och hålla kvar vid mina vänner och det liet jag trivs bäst i. Annars är det lätt att du förlorar dom på vägen.

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0