Jag orkar inte vara glad jämt!

Hej Charlie!
Jag är en sådan som alla tror alltid är glad. Jag har aldrig några problem enligt dom och dom tror alltid att dom ska möta mig med ett leende. Jag orkar inte vara glad jämt! Hur ska jag få folk att förstå det?

Svar: Man behöver inte vara glad jämt Det är helt okej att ha dåliga dagar. Jag tror dina vänner är så vana vid att se dig glad att dom blir lite oroliga när dom ser att något tynger dig. Ibland kan det vara svårt att veta hur man ska bemöta sådant och då blir det lätt så att man lite ser bort från det. Jag förstår att det blir jobbigt för dig men det bästa du kan göra är att prata med dom så dom vet att du ibland behöver deras stöd lite extra.

Har man en dålig dag för man gråta, man får var arg, man får äta lite extra mycket godis och tycka synd om sig själv och man får bara var själv om man vill. Oftast går det över ganska snabbt om det inte är något speciellt som tynger en utan det mest handlar om en dålig dag. Försök då göra något som får dig glad eller på adnra tankar eller helt enkelt acceptera att du ha en dålig dag. Bry dig extra mycket om dig själv och ta nya tag dagen efter.

Ta hand om dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0