Svartsjuka

Jag är så svartsjukt på min kille och vet inte hur jag ska få bort det. Jag sms:ar alltid honom när han är borta och har alltid stenkoll om jag inte är med (vilket jag oftast ser till att vara) Kan du hjälpa mig?

Svar: Jag förstår verkligen att det är jobbigt, svartsjuka är något som kan ta död på ett förhållande snabbt. Jag tror den första frågan du måste ställa dig är ”varför är jag svartsjuk?” Är det för att du inte litar på killen? Om det är fallet så tror jag du måste fundera på om det är hos dig eller honom det problemet ligger. Gör han saker som gör dig osäker på hans tillit? Om så är fallet så behöver du prata med honom så att han förstår att det gör dig orolig och det blir ett problem.

Är det du som har svårt att lita på honom för att du tror att han skulle kunna va otrogen?  Om det är så så skulle jag vela påstå att vill han eller är han ute efter att vara otrogen så skulle han vara det i allafall. Ju mer du pressar och ”stänger in” honom, ju sörre är risken att han känner sig kontrollerad och att det då blir ett problem.

Jag förstår att svartsjukan är väldigt jobbig och jag tror det bästa är att lokalisera problemet och försöka läsa det, svartsjukan tar både energi och kärlek och att ständigt hålla koll på honom mår varken du eller han bra av. Glöm inte att de endast är de tama fåglarna som är fria nog att återvända. De som sitter i buren längtar bara ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0