Vänner och pojkvän

Jag och min pojkvän har varit ihop i 1 år snart och vi umgås inte med så många andra än oss själva (jag är 17) för när vi umgås med mina vänner känns det stelt och konstigt. Men nu har dom slutat höra av sig om dom ska hitta på något! Hur får jag dom att fortsätta fråga mig? Jag blir ju ledsen när dom glömmer bort mig.

Svar: Visst är det underbart när man är kär? Men jag får känslan av att det inte är dina vänner som glömt bort dig, utan du som glömt bort dina vänner. Du skriver att ni inte umgås så mycket med dom för att det känns stelt, kanske är det just för att dina vänner inte haft någon riktig chans att umgås och lära känna din pojkvän? Ni kanske skulle ta en helg och antingen spela spel och se en film och laga mat (gärna lagspel så att din pojkvän får chansen att vara i lag med dina vänner) och umgås. Det är inte lätt att lära känna någon om man inte har chansen och jag är helt säker att du kommer ångra dig om du utesluter dina vänner. Att dom slutat höra av sig är troligtvis inte för att de inte vill ha med dig utan för att de helt enkelt är trötta på att få ett nej.

Mitt råd till dig är att försöka hitta på saker med dina vänner och pojkvän i en miljö där din pojkvän känner sig trygg, om han är lite blyg så, att han som ändå är i minoritet känner sig lite självsäker och vågar umgås med dina vänner.  Samtidigt som det ibland är skönt att vara ensam med sina vänner. Det behöver inte vara flera gånger i veckan och det är okej att säga nej ibland, men glöm inte att varje relation behöver näring och ger man den inte näring står man kanske där en dag utan vänner och vem ska man då hålla i när det blåser?

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0